CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 20, 2012

Petua Menghilangkan Bisul

Salam smua...

setelah sekian lama aku xupdate entry so bile ada kesempatan nie aku nak update sikit la..cian lak kat blog kesayangan aku nie xde ape2 info..rasa xbest la bile dah lama xupdate, xmelawat blog kwn2. insyallah akan ku lakukan masa terdekat nie.

Sementara lunch nie aku nak kongsi ngan kwn2 pasal petua hilangkan bisul..ada sape2 yg xpernah kena bisul?? tipu laaaa sure korang pernah rasa punye..!! aku nie br jer baik dari kena bisul..sakitt weiii mlm kadang2 dia berdenyut2..dah la aku kena bisul kat tempat yg paling 'menarik' hahahaha ari tu aku gugels ada jumpe petua nenek utk hilangkan bisul. aku try petua tu alhamdulillah berkesan!! jom usha kalo ada sape2 yg terkena bisul...korang msti malu nak tnye org lain kannnn..hihihihi

  • Ambil sedikit kapur makan dan sapukan di tempat yang ditumbuhi bisul. Lakukan selalu, Insya-Allah ia akan hilang dan sembuh
  • Tumbuk bawang putih hingga hancur. Sapukan bawang putih ditempat yang kena bisul dan balutkan supaya bawang putih tidak jatuh. Lakukan beberapa kali hingga bisul itu hilang.
  • Tumbuk beberapa tangkai pucuk daun semalu hingga lumat.Tampalkan pada keliling bisul. Biarkan sehingga ia kering. Amalkan selalu sehingga bisul itu sembuh.
  • Rendam segenggam beras dan beberapa ketul kunyit hidup dengan air sejuk. Kemudian tumbuk hingga hancur. Letakkan pada bisul sehingga ia kering.Asah kulit buah delima yang basah. Campurkan dengan daun lidah buaya. Sapukan pada permukaan bisul

2 comments:

fairus said...

bagus info ni.. tapi dah lama tak kena bisul.. masa kecik2 adalah kena bisul..

fadhdeela said...

fairus: kongsi maklumat..hihi sakit oooo ish2 xsenang duduk!