CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 31, 2011

Cool Blog Best!

Korang pernah dengar pasal Cool Blog x???!! korang jgn ingt cool blog nie adalah blog tp cool blog nie adalah 1 kedai minuman...sedappp minuman kat cool blog nie..air dia lain dari lain sbb diaorg isi bebola jelly..sedapppp!! kenyal jerr!!

cool blog nie byk cawangan tau!! dia ada website lg..terrrrbaikkkkkk!!! comey website dia..jom terjah utk more infomation :)

4 Games of Bowling for 2 people at Wangsa Bowl for RM16 instead of RM32 (only RM4 per game). 1 Utama / Selayang Mall

waaahh aku suka la tawaran yang macam nie!!! bestttnyer..biasa la aku kan giler main bowling..kalo main sorg2 pun aku xkisahhh hahahahahahaha aku dah siap beli 2 coupon pun..!! korang yg giler main bowling bile lg??kalo teringin nak membeli boleh click sini utk terus buy coupon nyer!!!!! jom kita main bowling beramai2! msti best punye laaaa :)


Sunday, October 30, 2011

♦4 Golongan Lelaki yg Ditarik Oleh Wanita Ke Neraka♦

1• Ayahnya
pabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

2 • Suaminya
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri......walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

3 • Abang-abangnya
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke pula abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM ....tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

4 • Anak Lelakinya
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak.......nantikan tarikan ibunya.

---------------------------------------------------------------

♦ Maka kita lihat bertapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat ♦ maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenar ♦

Firman ALLAH S.W.T ~

"Hai anak adam peliharakanlah diri kamu serta ahlimu dari api neraka,
dimana bahan pembakarannya ialah manusia & batu- batu"

(surah At-Tahrim, ayat 6, juzuk 28)

Korea Drama: All About Eve Download

korang pernah dengar x cite korea All About Eve..drama nie sekita thn 2000!! peh salah satu fav cite korea aku..cite dia mmg besttt!! terbaik laa..aku boring2 duk kat umah xwat ape wiken2 nie aku pun ape lg layan la cite korea!! asyik nak next episod jer..aku leh abiskan tgk cite nie dlm masa sehari..mmg kelassss ko jahhh hahahahahaha
aku kongsi link nak download cite nie! so sape2 yg terasa nak tgk best ke x leh la download :P


Bersanggul Tinggi adalah HARAM!!!!!

letih rasanyer wat entry pasal sanggul tinggi nie! click sini entry pasal sanggul tinggi..dari dulu lg sana sini org duk ckp bersanggul tinggi nie hukum nyer HARAM tp kenapa masih ada lg org2 kita pakai tudung bersanggul tinggi..lg aku sedih cerekarama td watak seorg ustazah pakai tudung sanggul tinggi mengunung..! ermm xpaham aku...cite pasal sanggul tinggi bukan takat tu jer..aku nak cite pasal seseorg nie..!

aku post status kat FB pasal sanggul tinggi nie "hadoii tingginyer sanggul minah nie..berlakon sebagai ustazah tp sanggul tinggi menggunung!! mcm mana tu????" dukacita ada yg komen:

A komen: "lakonan sahaja bukan sungguh"
aku reply: "mmg la berlakon tp pakai sanggul tinggi tetap haram"
A komen lg: hahahaha kan trend
aku reply: Trend yaaa..Terbaikkkkkkkkk!!Dunia..dunia... *aku perli tu*
salah sorg kwn aku reply: Kehkeh..ceramah sana sini..bini sanggul tinggi jugak..melayu punye cerita! hehe
A komen: Ustaz dan ustazah moden...!! biasa laa
Aku jawab: Hukum..Haram Halal xkira moden ke kuno ke trend ke bukan trend..Haram tetap haram halal tetap halal..! peace~

terus senyap ko!! aku bkn nyer nak gado tp frust giler ngan jawapan diaaaa..! ko tau hukum bnda tu haram tp nape ko nak tegakkan...jgn la mcm nie.! byk dah rasanyer kuar pasal sanggul tinggi nie..titik beratkan laaa jgn la lepas panggil..! kat opis aku tu ramai yg aku tengok setinggi2 ada sanggul dia..tah zaman skrg nie ambik mudah ngan smua bnda...
aku hanya ingin berkongsi ngan kwn2 blog smua..xde niat nak sakitkan hati sape2 peace~~

Saturday, October 29, 2011

Kenapa Suka Bergaduh sebab Lelaki???

Pelik..sedihh..geram..menyampah!! tu la perasaan aku bile tgk video kat bwh nie..tolong la wanita2 kat luar tu..jaga la maruah tu sikit..knp la nak gado disebabkan lelaki..kalo lelaki tu suami ke xpe la jugak tp lelaki tu cuma seorg BF!!!!!!!!!!!! kalo la minah nie adik aku dah lama aku lempangkannn walaupun bkn salah dia..skrg nie byk sgt video kat utube pasal perempuan gado rebut lelaki..alamakkk malunyer saya!! korang tgk la sndiri 2minah nie gado sbb bf huh!


video

12 BARISAN MANUSIA .. MENUJU KE AKHIRAT

Barisan pertama:

Di iringi dari kubur dlm keadaan tidak bertangan & berkaki . keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah S.W.T :

"Mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka. Mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan didunia maupun di akhirat".

Firman Allah 'Aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 Ku(yg menunjukkan kekuasaanKu),itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka".

Barisan ke-2:

Di iringi dari kubur dlm bentuk babi hutan datang seruan Allah S.W.T.

"mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup,sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, Mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk."

Rasulullah S.A.W. bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat,maka di letakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu.

Barisan ke-3:

Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking

"mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan.

Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka.

Barisan ke-4:

Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut

"Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal.

Barisan ke-5:

Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang mahsyar

"Mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. inilah balasannya & tempat mereka juga adalah neraka.

Barisan ke-6:

Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu.

Barisan ke-7:

Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut mereka. Mereka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran.

Barisan ke-8:

Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik,kepala kebawah & kaki ke atas. Mereka adalah orang yg melakukan zina.

Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda Rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita,melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka".

Barisan ke-9:

Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya.

Barisan ke-10:

Diiringi dari kubur dlm keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta. Mereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya.

Barisan ke-11:

Diiringi dari kubur dlm keadaan buta,gigi panjang seperti tanduk lembu jantan,bibir terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan.

Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya.

Barisan ke-12:

Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama. mereka melalui titian Siratulmustakim seperti kilat.

Datang suara dari sisi Allah S.W.T. yang memaklumkan "mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan.

Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat.

Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan, kasih sayang & keredhaan Allah S.W.T"

Allahuakbar!!!! Takutnye...Supaya amalan yang aku lakukan selama ini diterima ALLAH..Insyallah :)

Friday, October 28, 2011

Laman web FAM yang digodam dipulihkan semula

KUALA LUMPUR: Laman web rasmi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) telah diceroboh oleh beberapa penggodam tengah malam tadi, berjaya dipulihkan oleh pengendalinya kira-kira jam 3.45 pagi tadi.

Laman berkenaan berjaya dipulihkan selepas ia ditutup selama kira-kira setengah jam.

Terdahulu, laman web berkenaan telah digodam secara `mass deface’ oleh sekumpulan penggodam menggelarkan diri mereka sebagai UM'07, pjpb cr3ws, gaysec dan anti-p4sti selepas tengah malam tadi, dipercayai akibat tidak berpuas hati dengan keputusan pertubuhan itu menetapkan harga tiket sekata RM50 bagi perlawanan akhir Piala Malaysia, esok.

Kumpulan penggodam itu telah meminda lambang persatuan itu serta meletakkan mesej yang menggunakan kata-kata kesat dan mengutuk tindakan FAM pada laman berkenaan.

Harian Metro, yang mendapat maklumat mengenai kejadian itu daripada seorang peminat Facebook Harian Metro * myMetro dikenali sebagai Muhammad Fahmi, yang melayari laman web FAM (www.fam.org.my) mendapati penggodam terbabit turut memuat naik laporan berita mengenai keputusan FAM yang tidak berganjak berhubung harga tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu menentang Negeri Sembilan itu.


Selain itu, dua klip video turut dimuatkan di laman web berkenaan yang memaparkan sekumpulan penyokong bola sepak dengan latar lagu yang mencaci FAM.

Penggodam terbabit turut mengecam kenyataan Setiausaha Agungnya, Datuk Azzuddin Ahmad, yang berkata bahawa “Malaysia adalah sebuah negara demokrasi dan penyokong bebas memilih untuk memulau perlawanan akhir nanti dan FAM tidak mempunyai sebarang kuasa bagi menyekat keputusan mereka.” Setakat jam 3.30 pagi ini, Harian Metro masih belum dapat menghubungi pihak FAM bagi mengulas masalah pencerobohan berkenaan.

Harian Metro melaporkan, ketika berdepan banyak bantahan, FAM tidak berganjak dengan keputusannya menetapkan harga tiket RM50 bagi menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu dan Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Azzuddin berkata, pihaknya tidak bercadang menurunkan harga tiket kerana selepas kajian, Jawatankuasa Pertandingan Tempatan mendapati harga tiket itu adalah wajar.

Mengulas permintaan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek supaya FAM mengkaji semula harga tiket itu, beliau berkata FAM menghormati permintaan itu namun tidak akan berganjak daripada keputusan asal.

Thursday, October 27, 2011

21 SEBAB KENAPA LELAKI TAK NAK KAHWIN

1."Duit lum cukup lagi".
Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!

2. "Nak beli kereta dulu baru nak kahwin".
Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu.. . *aku rela naik bus dari naik moto :P

3. " Susah la nak cari yang berkenan dihati".
Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ?da duit abangku sayang, takde pitis sayangpun abis!

4."Tak datang seru lagi kot".
Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.

5."Banyak sangat halangan".
Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak! *keluarga memilih sgt!! nak yg senegeri..tetttttttttt*

6."Belum bersedia la".
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.

7. "Ilmu tak cukup la".
Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat mimpi basah? yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga?soal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!

8."Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri"
Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul.
Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

9."Dah mencubalah tapi telah dikecewakan".
Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita. *kalo lelaki yg kecewakan pmpn mcm mana pulak*

10."Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la".
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

11."Jodoh tak sampai lagi kot".
Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!

12."Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat" . Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!

13. "Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka".
Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!

14."Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la".
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!! *laki senang jer dpt pengganti..ape dia tau!*

15."Dia nie suka pasang ramai org sangat".
Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.

16. "Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak".
Pompuan memang camtu..

17. "Nak carik yang solehah lah".
Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.

18. "Masalah la".
Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.

19. "Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la".
Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject. *mslhnyer mak ayah aku xreject dia tp mak ayah dia yg reject aku!! huhu

20. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya"
Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia.

Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia khodijah, tidaklah setaqwa Aisyah,pun tidaklah setabah Fatimah...isterimu hanyalah seorang wanita akhir zaman yang ingin menjadi solehah. Suami yang menikahimu tidaklah sesempurna Rasulullah, tidaklah setabah Ayyub,tidak segagah Musa, bahkan juga bukan setampan Yusuf. Suamimu hanya seorang lelaki akhir zaman yang bercita-cita mendidik diri dan keluarganya menjadi ahli syurga.

~Jadi bersyukurlah dengan pasanganmu kerana dia adalah anugerah Allah yang hanya pinjaman untukmu...hargailah dirinya sebelum Allah mengambil semula dia daripadamu~

Aku bersyukur dengan pasangan yg ALLAH berikan kepada aku skrg..ALLAH berikan yg terbaik utk aku..Insyallah!!!

Tuesday, October 25, 2011

Gambar Galak Miera Liyana Di Kosmo Ahad Lalu

Amboiiii GALAK nyer!!! Seksi woooooooooooooooooo!! sila jamu mata anda dgn gambar2 si seksi Miera Liyana dulu erk then baru kita komen...!! amboiii anak makk canteknyer wakakakakakakakakakakakaka *sengal!!*

ape giler minah sekor nie..!! mcm org terencat pun ada jugak duk melambung2kan diri..malunyer aku nak panggil nama dia miera liyana..panggil nama lain laaa!! nama org melayu & islam tp perangai alamak..tu pendapat aku laa tp xtau la pendapat korang lak mcm mana..cer korang komen sikit pasal si miera liyana nie!! MasyALLAH!!!!!!!!!!!!!

Sinopsis filem Hidden-Lakonan Erra Fazira dan Christopher Atkins


Filem Hidden, yang menjalani penggambaran di Malaysia pada tahun 2007, hanya menjalani tayangan di sini Khamis lalu, dan menurut khabarnya Erra Fazira sendiri tidak mengetahui filem itu sedang ditayangkan. Filem itu yang turut dibintangi oleh Christopher Atkins, hero yang muncul bersama Brooke Shields dalam filem The Blue Lagoon (1984).

Menurut MSN Malaysia, filem ini dalam bahasa Malaysia dan Inggeris -’Hidden’ (‘Sorok’) turut dibintangi oleh Elaine Daly bersama Shawar Ali, Karlos, Shazad dan Shona. Ia dikategorikan sebagai filem seram dan diarahkan oleh seorang pengarah India, Sameet Badkar. Erra Fazira berlakon sebagai Dian, seorang ibu yang risau tentang anaknya, Adam yang bertukar senyap dan telah mula mempunyai tabiat untuk menyorok.

Setelah seorang asing memberitahu beberapa tempat mengundang bahaya kepada anaknya, Dian melarang anaknya dari meninggalkan sisinya. Keadaan menjadi lebih buruk apabila anak Dian telah menyorok kembali secara tiba-tiba dan kematiannya juga tidak diketahui.

*Nak g tgk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*

Di rogol Abang Kandung Sehingga Mengandung!

PADANG BESAR: Seorang lelaki bertindak rakus apabila sanggup merogol adik perempuannya sendiri beberapa kali sejak Julai lalu menyebabkannya mengandung.

Malah, remaja perempuan berusia 15 tahun itu turut diugut supaya menutup mulut berhubung kegiatan sumbang mahram yang berpunca akibat nafsu buas abangnya berusia 21 tahun.

Namun, tindakan kejam abangnya itu terbongkar apabila ibu saudara gadis berkenaan menyedari perubahan ke atas anak saudaranya yang kelihatan seperti orang mengandung pada Sabtu lalu.

Difahamkan, mangsa yang tinggal bersama bapa dan suspek yang bekerja sendiri di rumah mereka di Batu 18, Kaki Bukit, di sini, mendakwa dirogol berulang kali sehingga mengandung tiga bulan.
Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros berkata, mangsa dipercayai dirogol buat kali pertama oleh abang kandungnya sejak Julai lalu dan perbuatan itu dilakukan berulang kali selepas itu.

*ape nak jadi ngan zaman skrg nie???!!! abg rogol adik..bapak roogol anak..atok rogol cucu~~~~~!!!!! Ya allah kalo org yg spttnyer menjaga dan protect kita sanggup merogol pastu kita nak harapkan siapa???!! menakutkan sungguh zaman skrg nie!!*

KEMESRAAN SELEPAS PERKAHWINAN

Sebelum Tido:

6 minggu: selamat tido sayaaang, mimpi indah2 ya, mmmuach.
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau tak mengepit tak bole
ker???!

Pakai Toilet:

6 minggu: tak apa, u masuk ler dulu, i tak kisaaahhhh
6 bulan: masih lama lagi ke nih?
6 tahun: brug! brug! brug!(suara pintu digegar), kalau nak
bertapa pi lah gunung ledang sana !!

Balas SMS:

6 minggu: iye sayang, jap lagi i sampai rumah, sayang, i belikan
murtabak favourite u ye sayang..
6 bulan:trafik jam aah
6 tahun:k..

Dating process:

6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun : Iyalah!! kalau i tak cintakan u, buat apa i nikah ngan u??

Pulang Keje:

6 minggu: Sayaaang, i dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun:Oi...tak dengar orang balik ker??

Hadiah (ulang tahun):

6 minggu :Sayang, i harap u suka cincin yang i beli untuk u ni
6 bulan :I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tamu, takpun kt tangga pun ok
6 tahun : Nih duit, u beli sendiri lah apa yg u nak, nanti kalau i belikan u tak berkenan lak

Telefon:

6 minggu:Baby, ada yang ingin berbual ngan u di telefon nih
6 bulan :Eh...your call...
6 tahun :WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!! takder dengar ker?

Masakan:

6 minggu:Wah, tak sangka i, pandai u masak. rasa pun sedapppppp.. ...!!!
6 bulan:Kita makan apa malam ini??
6 tahun:HAH!! lauk aper lak ari ni, cam lauk kemarin jer!!

Memaafkan:

6 minggu:Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,ye
6 bulan:Hati-hati! Nanti jatuh tuh.
6 tahun:Nak pecahkan lagi ler tu, tak paham2 betul!!

Baju baru:

6 minggu:Aduh sayang, u seperti bidadari dengan dress tu
6 bulan: Lah.. beli baju baru lagi?
6 tahunAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU, tula yang lama dah tak muat ler tu???

Merancangkan Holiday:

6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg u nak, honey?
6 bulan:Kita ke Bukit Bintang aje ler ....senang sikit nak parking...
6 tahun:JALAN- JALAN?? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JER!

Tonton TV:

6 minggu:Baby, kita nak tengok cite apa malam ini ?
6 bulan : Saya nak tengok bola live kol 9.00 karang
6 tahun: JANGAN TUKAR2 CHANNEL BOLE TAK!!

hahahahaha menakutkan jer!! harap2 aku dan pasangan xjadi mcm nie..!! aminn semoga sentiasa kehidupan kami dlm kemesraan dan kebahagian...cewaaaaaaaaahh mcm dah kawen jer ckp!! hikhikhikhik :P

Monday, October 24, 2011

Moto Gp Crash Dead in Malaysia : ♥Marco Simoncelli♥

Kejadian berlaku wiken ari tu..dari video yg aku tgk helmet marco tercabut..adakah helmetnye xdipasang dengan ketat ataupun dia kena langgar smpai tercabut helmet..simpati jugak la dengan kejadian nie!! berlaku kat malaysia pulak..errrmmmmmmmmm
Pertandingan dibatalkan..kesian jugak kat sape2 yg beli tiket grand stand tu..huhuhu bukan muraah sehh tp ape leh wat kena la hormat mendiang Marco Simoncelli..

video

Westlife Bakal Dibubarkan Pada Tahun 2012

Konsert Westlife pada 7 Oktober lepas bahawa bakal menjadi konsert terakhir mereka di Malaysia kerana kumpulan ini bercadang utk berpisah pada tahun 2012..*waaaaaaaaaaa kenapa nak berpisahh!!!!sedihhnyer..group fav aku nie!!*

Anda pasti anda peminat tegar Westlife? Anda ada pergi konsert Westlife 7 Oktober lepas? Jika tidak, OHBULAN! ingin umumkan bahawa itu bakal menjadi konsert terakhir mereka di Malaysia kerana kumpulan ini bercadang untuk berpisah pada tahun 2012.

Kumpulan yang dianggotai oleh Nicky Byrne, Kian Egan, Mark Feehily dan Shane Filan ini mula menjejak industri hiburan pada tahun 1998 dimana pada waktu itu tumbuhnya boy-band seperti Backstreet Boys dan juga Blue seperti cendawan.

Kenyataan yang baru diumumkan hari ini oleh ahli kumpulan Westlife, “Selepas 14 tahun, 26 hits termasuk 14 single nombor satu, 11 album top 5, tujuh darinya meletup dan telah menjual lebih 44 juta salinan di seluruh dunia, 10 album jelajah dan kenangan yang tidak terkira banyaknya yang kami akan hargai selamanya, hari ini kami umumkan rancangan untuk berpisah selepas menghasilkan koleksi hits terbaik dan jelajah perpisahan tahun depan.

Westlife yang popular dengan lagu seperti “Flying Without Wings” dan juga “Swear It Again” turut menyatakan terima kasih mereka yang tidak terhingga kepada semua peminat-peminat yang setia menyokong mereka dari awal penubuhan sehinggalah sekarang.

“Dalam beberapa tahun ini, Westlife telah menjadi sesuatu yang lebih dari sebuah band. Westlife adalah satu keluarga. Kami ingin berterima kasih kepada peminat yang sentiasa setia dengan kami dan kamu adalah sebahagian dari kami juga,” ujar mereka lagi.

Untuk pengetahuan, Westlife pada awalnya ditubuhkan seramai 5 orang. Namun pada tahun 2004, Brian McFadden telah keluar dari kumpulan untuk menumpukan masa pada keluarga dan projek solonya. via Contact Music

Sunday, October 23, 2011

Dengkuran Yang Menakutkan!

malam nie aku xtau nak update ape..hilang kata2 laaa hihihi dah la cite kat tv mlm nie xbest langsungg!! bolleh pulak aku terjebak tgk cite "Lari sayang...lari" hahahahhahaha mengarut tol..! ah aku xnak cite pasal cite tah ape2 tu..aku nak share ngan korang 1 video nie..! Kesian giler baby nie kena buli ngan org tua nie...tah ape2 la!! korang tgk laaaa video nie..lawak tu mmg la lawak tp kesian kot baby tu..tekanan perasaan baby tu :p

video

Friday, October 21, 2011

Jenis - jenis Kentut..!

Sejuknyer malam nie!! syok btol tido mlm nie tp mlm nie aku tido kat sepital..huhuhu br jer td check in kat DEMC Shah Alam..teman housemate aku kat sini..selesa jugak tido kat sini hihihihi sblm aku tutup mata utk tido aku ada terbaca artikel nie kat FB...hahaha Jenis2 Kentut!! jujur la aku khabo yg aku nie suka sgt kentot..hahahaha selamba jer aku kentot depan encet lebah..nasib la encet lebah aku xbising sbb dia pun sama hahahahahahahahaha ape yg penting kitaorg kentut xde la busuk!! kentut buang angin dlm badan...kalo setakat kentut kat umah tu biasa dahhh..bdk umah aku dah biasa sgt ngan perangai aku..xsalah rasanyer janji jgn la busukk mcm sthn xbuanggg!! hihihi

Jenis2 Kentu:

Tak Jujur: Orang yang kentut pastu salahkan orang lain *xbagus org mcm nie!*
Bengong: Orang yang tahan kentut berjam-jam *sengalnyer!! kentut jer laaaaa*
Yakin dengan diri: Orang yang kentut dengan lantang *mcm aku jer!hahahhahha ^_^*
Sadis: Orang yang kentut dalam selimut dan kibaskan baunya *nie kuang asamm!!*
Strategik: Orang yang sembunyikan bunyi kentut dengan ketawa yang kuat *ampeh jer!*
Misteri: Orang yang kentut tapi tak dapat dikesan
Gugup: Kentut apabila disergah..*hahahhahaahaahaaah*
Periang: Kentut pelan2 pastu senyum sorang-sorang *nie aku jugak nie ^__*
Pemalu: Kentut terkepit-kepit *hahaha bunyi kentut dia kelakar*

Punca-punca Appendix dan Simptom-simptom

Housemate aku kena tahan wad tgh hari td sbb kena appendix..aku ngan jaya nyer mencari info pasal appendix utk info kwn2 supaya menjaga pemakanan...!! skrg nie housemate aku ngah operation utk buang appendix tu..pas magrib kang aku akan ke sana utk jaga dia malam nie..Be strong friend!! insyallah xde ape2 yg kronik..Semoga cepat sembuh!!!

Radang Appendik adalah satu keadaan di mana appedik menjadi bengkak dan bernanah. Appendik biasanya bersaiz jari dan merupakan bahagian yang menonjol pada usus besar yang terletak di sebelah kanan abdomen.


Kesakitan akan mula dirasai pada bahagian pusat dan kemudian beralih ke bahagian bawah kanan abdomen.Biasanya sakit yang dialami berterusan selama 6-12 jam dan menjadi lebih teruk.
Setiap individu berisiko terkena radang appendik tetapi ia lebih kerap terjadi pada mereka yang berusia 10-30 tahun .

FAKTOR PENYEBAB
Antara sebab terjadinya radang appendik masih tidak jelas. Namun ianya mungkin disebabkan oleh :

  • sisa-sisa makanan atau najis yang tersumbat di rongga dinding usus dan appendik
  • jangkitan virus pada sistem pencernaan ataupun radang-radang yang lain .
Pada kedua-dua kes ,ia akan mengakibatkan appendik menjadi radang dan bernanah.Jika tiada rawatan diambil, kemungkinan untuk appendik pecah boleh berlaku.

SIMPTOM - SIMPTOM

Radang appendik menyebabkan beberapa simptom dan berubah mengikut masa.Tetapi bahagian yang sakit adalah berbeza-beza bergantung pada umur dan kedududkan appendik seseorang seperti :
  • Peringkat awal (simptom yang kerap berlaku) : kesakitan mula dirasai pada bahagian pusat dan kemudiannya akan terasa hingga ke bahagian bawah kanan abdomen.
  • Jika radang merebak ke tisu sekitar, kesakitan lebih menusuk dan semakin teruk.
  • Loya dan muntah-muntah
  • hilang selera makan
  • sembelit
  • sukar membuang angin
  • cirit-birit
  • bengkak pada abdomen
  • demam
Kesakitan yang teruk mungkin dirasai biarpun apabila abdomen disentuh secara lembut.Ia akan menyebabkan kesakitan yang berulang-ulang.Keadaan ini juga dapat dirasai jika kita batuk,berjalan ataupun keadaan yang bergegar.Kesakitan dapat dikurangkan jika kita mengiring atau duduk di mana lutut menghadap dada.

BILA PERLU BERJUMPA DOKTOR

Kanak-kanak lebih cederung untuk mengalami kondisi appendik pecah berbanding golongan dewasa.Kanak-kanak biasanya tidak menunjukkan simptom-simptom yang jelas dan ibu bapa mungkin memgambil ringan tanpa sebarang rawatan .Atas situasi tersebut ,jangan mengambil mudah jika anak anda mengalami sakit perut yang tidak serius,dinasihatkan terus membawa mereka berjumpa doktor bagi memastikan tahap kesihatan mereka .

Golongan dewasa juga tidak terkecuali jika mereka melambat-lambatkan pemeriksaan dan rawatan daripada doktor.

KOMPLIKASI

  1. APPENDIK PECAH : Komplikasi yang sangat serius adalah apabila appendik menjadi pecah.Kandungan dalam usus dan organisma-organisma yang membawa jangkitan akan menyerang kawasan abdomen .Ini akan menyebabkan jangkitan pada lapisan yang meliputi kawasan pencernaan.Apabila appedik menjadi pecah,pesakit terasa lebih sihat dari sebelumya secara tiba-tiba.Tetapi kemudiannya,keseluruhan kawasan abdomen akan kembung dengan gas dan cecair.Pesakit akan merasai tidak selesa,tegang dan sakit jika disentuh.Pesakit juga akan mengalami sakit pada kawasan tertentu di abdomen. Pesakit juga akan tidak mampu membuang angin dan mennyahtinja disebabkan radang tersebut. Lain-lain yang dapat dilihat adalah demam,dahaga dan air kencing yang sedikit.

  2. PERITONITIS : Peritonitis atau radang pada dinding abdomen biasanya perut, adalah kes kecemasan. Jika salah seorang ahli keluarga anda mengalaminya, maka perlulah merujuk kepada bahagian kecemasan secepat mungkin sebelum ia menjadi lebih kronik. Appendik akan menjadi bengkak dan bernanah. Ia mungkin mencapai saiz sebesar badam atau sebesar buah limau. Rawatan adalah penting sebelum ia menjadi lebih kronik(peritonitis).

RAWATAN

PEMBEDAHAN adalah rawatan terbaik untuk pesakit radang appendik. Pesakit memerlukan pembedahan bagi membuang appendik (Appendectomy) yang hanya melibatkan torehan yang kecil pada abdomen. Rawatan tersebut memberikan pemulihan yang segera dan bekas pembedahan yang sedikit.

Jika appendik pesakit telah pecah, jangkitan yang sudah merebak ataupun bengkak bernanah, pesakit akan dibedah dengan torehan yang besar supaya pakar bedah dapat membersihkan bahagian abdomen.Pesakit akan diberi antibiotik melalui salur darah dan ditahan diwad sehingga sihat.

Jika simptom yang dialami sudah melewati 5 hari atau lebih, selalunya doktor akan memberi antibiotik untuk mengurangkan radang yang dialami dan jangkitan pada bahagian sekitar appendik. Ia selalunya akan menjadi bengkak dan bernanah. Melalui cara ini (antibiotik), bengkak akan di kuranglan terlebih dahulu dan nanah akan dikeluarkan melalui kulit.Jika cara tersebut berjaya, pembedahan membuang appendik biasannya dilakukan dua bulan selepas itu.

Hukum Oral Seks!!! -sebagai info kita semua

Soalan

Ustaz, apakah hukum ‘oral sex’ ? atau dalam kata lainnya seks menggunakan mulut iaitu dengan menghisap atau menjilat kemaluan isteri atau mengulum kemaluan suami. Bagaimana pula jika ia dilakukan oleh pasangan kekasih yang belum berkahwin, adakah ia zina? Jika tertelan air mani suami pula ustaz, bagaimana ye?..Terima kasih atas jawapan ustaz.

- Anak Empat -

oral7 Oral Seks & Hukumnya
Jawapan

Allah s.w.t menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.

Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa ‘oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan.

Berkenaan isu oral seks, ulama terbahagi kepada dua kumpulan :-

Yang mengharuskan :

Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua cecair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.

Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal sex’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral seks’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.

Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri `Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.

Perbincangan ringkas

Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.

Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang cecair dikeluarkan semasa aktiviti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.

Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.

Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.

Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.

Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.

“Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.

Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan dan diambil tindakan oleh undang-undang Malaysia. Dari sudut undang-undang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan sebat dan 20 tahun penjara tadi sebagai peruntukan ta’zir di dalam Islam bagi mereka yang sabit bersalah.

Ulama Yang Mengharamkan

Kebanyakan ulama Saudi mengharamkan perbuatan ini, ini dapat dilihat dari fatwa-fatwa berikut [1] :-

Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al`Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut,

“Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan lain-lain. Kalau memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan penyakit baginya.

Melalui pandangan ini, kita dapat melihat satu point yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama yang membolehkan perilaku ini juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, ia boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang serius.

Saya teringat pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan ‘oral sex’ dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman.

Selain itu, seorang lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata :-

“Ini adalah perbuatan sebahagian binatang, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar umum bahawa di dalam banyak hadits, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) haiwan-haiwan, seperti larangan beliau turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan telah dimaklumi pula bahawa Nabi Shallallahu `alahi wa sallam telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, maka diambil juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang telah lalu, apalagi haiwan yang telah diketahui keburukan tabiatnya. Maka sewajarnya seorang muslim – dan keadaannya seperti ini – merasa tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan”

Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan dalil yang digunapakai oleh Syeikh Albani ini adalah tidak begitu kukuh, namun saya tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang lebar di ruang ini.

Tindakan men‘generalize’ semua jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram secara total juga boleh didebatkan kesohihannya. Demikian juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan ‘oral seks’?, jika sekadar menjilat mungkin ye, namun menghisap kemaluan si jantan? Adakah binatang yang melakukannya?. Saya tidak pasti. Bagaimana pula binatang ada juga yang mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium dan memeluk juga diharamkan kerana menyerupai binatang.? Sudah tentu tidak.

KESIMPULAN

Melalui perbincangan dan pendedahan ringkas di atas, jelas kepada kita perbezaan dua kumpulan ulama ini. Dari hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa :-

1) Elok dijauhi aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang lebih sihat bersama pasangan. Ini bagi menjauhi perklara khilaf.

2) Harus bagi suami isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan syarat tidak menghisap, jilat dan menelan apa jua cecair. Ia juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan aktiviti ini sebaik mungkin bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung kepada haram (makruh tahrimi) jika perbuatan ini sengaja untuk meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan bukan Islam dan juga binatang.

3) Haram hukumnya menelan mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara kotor sebegini, sama juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian kimia)

4) Hukumnya menjadi harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi oleh Islam atau disebut ‘rukhshah’ kepada pasangan yang amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah tangga atau lebih dahsyat lagi, zina secara rambang diluar rumah.

5) Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikah yang sah adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penjara di Malaysia. Namun ia tidak dianggap berzina dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di dalam kitab-kitab Fiqh Islam. Ia hanya dianggap sebagai muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, “Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adalah haram jua”

Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, kita mesti jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah tangga dan masyarakat. Kita mesti sedar dan berfikir samada tindakan oral seks ini benar-benar membawa sesuatu yang berharga buat keharmonian rumahtangga kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu diri. Adakah ia semakin mampu dikawal atau semakin buas sebenarnya.

Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang semakin membara dan tidak terkawal sehingga membhayakan diri dan masyaarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu secara berpada-pada agar tidak ditawan olehnya kelak. Fikirkan…

Sekian

Thursday, October 20, 2011

Sambungan Lagu Cinta Muka Buku - Najwa Latif

Aku shared lagu yg aku dengar kat Oh Bulan..lagu nie di karang oleh encikmimpi..!! terer sungguh encikmimpi nie..hahahahahaha lawak jugak lirik lagu sambungan dari lagu Cinta Muka Buku nyanyi Najwa Latif..encikmimpi kata dia suka2 jer buat lagu nie..semoga terhibur! *najwa latif jgn saman ya..suka2 jer*

video

Ni Lagu asal Cinta Muka Buku Nyanyi Najwa Latif

video

USAH RISAU JIKA BELUM BERPUNYA..

Resah. Gelisah. Seraut wajah termenung jauh.

"Orang lain semua dah kahwin, tinggal aku sorang saja".

Sekeping hati bermonolog. Monolog itu disusuli tujahan prasangka.

"Aku tak cantik ke?"
"Aku kurang bergaya ke?"
"Ataupun pasal gaji aku tak seberapa?"
"Aku tak pandai meng'ayat' agaknya."

Mungkin itulah kerisauan yang memberat di minda mujda mudi yang belum berpunya. Rasa rendah diri, stres & gelojak rasa ingin memiliki membuatkan mereka berusaha memenangi hati & memiliki seseorg tanpa mengenal batas hala & haram. Yg penting, dapat.

Pilu hati ini melihat remaja yg merana kerana cinta. Pilu kerana walaupun mereka sudah merasai peritnya penangan cinta dusta, mereka masih tidak mampu mengarah diri mencari cinta hakiki. Tak serik-serik lg. Diri diperhamba menangih cinta sementara hgga sanggup berkonflik dgn Pencipta cinta. Semua batasan-Nya diredah segala. Tak kenal dosa pahala.

Oh, remaja!

Cinta sebelum kahwin itu hanya menjerumus ke lembah dosa & zina. Jika mampu bertahan ke jinjang pelamin sekalipun, percayalah bahawa rumah tangga itu tidak akan berkat. Apa tidaknya, asanya dibina drp dosa & maksiat. Mana mungkin dapat menegakkan tiang takwa yg utuh kecuali dinaik taraf dgn taubat. Rumah tangga akan menjadi tawar & hambar. Semuanya dah dirasa & terbiasa, nak rasa nimatnya apa lagi? Anak-anak menjadi mangsa. Terimalah ia sbg hukuman dunia. Amat pedih. Namun, terlalu sedikit berbanding pedihnya hukuman abadi di negeri sana.

Ku hembus nasihat ini kpdmu hai remaja tanda sayangku tidak terhingga. Bagi para gadis yg belum berpunya, andalah pilihan-pilihan Allah utk masih mekar terpelihara sehingga tiba pula giliran anda mendpt seruan, yakinlah.

Jgn risau jika masih belum berpunya kerana mungkin Allah ingin beri ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita-cita. Usah peningkan kepala. Dia menguji anda sedikit masa lg.

Begitu juga buat pemuda yg belum berpunya, '1st thing 1st'. Utamakn yg lbh penting drp ap yg penting. Kenali prioriti anda skrg. Jika mmg dah smpi saat nak memiliki, tabahlah & teruskn berusaha. Ingat, pastikan waktu nk berusaha tu anda mmg dah betul-betul mampu & sedia.

Memiliki seorg isteri solehah ibarat memiliki dunia & seisinya. Sudah tentu jalan utk mendapatkan sesuatu yg istimewa amat berliku & bnyk cabaran. Jgn putus asa. Rasa mulialah dgn usaha yg dicurahkan walaupun pinangan pernah ditolak. Usah rasa malu & terhina kerana Allah menilai setiap usaha selagi berjalan dilandasan-Nya. Teruskan berusaha!

Ingat, usaha yg Allah redha shj. Bagaimana? Dgn SMS siang malam? Atau bergayut ditelefon memanjang? Atau ajak keluar, belanja makan? Begitukah?

Berusahalah menyediakan diri & pikatlah ibu bapanya terlebih dahulu, itu tip memikat wanita beriman. Sebaik-baiknya gunakan org perantaraan utk lebih menjaga warak & iman.

Seringkali, seseorg mencari kekasih ibarat dia mendaki gunung yg tinggi. Pepohon berduri sanggup diredah, curam & jurang sabar ditempuh. Namun, apabila dia memilikinya, didapati insan yg dikejar itu dedaunan kering cuma. Begitulah perumpamaan sia-sianya usaha yg tak disalur dgn suluhan petunjuk Al-Quran & Sunah.

Beringatlah, urusan jodoh tidak ke mana. Sudah sedia tercatat seungkap nama di Loh Mahfuz utk kita. Ianya urusan yg pasti. Apa yg tak pasti, sama ada kita mendapatkannya cara mulia atau sebaliknya. Wallahu'alam..~

1st Thing 1st:

- Ijazah
- Kerjaya
- Berbakti kpd Ibu Bapa
- Berumah Tangga>>>>>REDHA ALLAH..~

Wednesday, October 19, 2011

Konsert Fenomena 30 Tahun Search!!

Setelah 30 tahun bersama, akhirnya Search kembali berteriak dengan Konsert Fenomena 30 Tahun Search yang akan diadakan pada bulan November & Disember 2011.

Pasti rancak dengan alunan lagu wajib seperti Fantasia Bulan Madu dan Gadisku, pihak penganjur menjangkakan kehadiran ramai peminat-peminat Search di seluruh negara dengan anggaran 30,ooo orang akan membanjiri Padang Astaka, Kuala Lumpur pada 17 Disember.

Lokasi pertama konsert akan berlangsung di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang (19 November) dan lokasi kedua akan bertempat di Stadium Yunos, Larkin (3 Disember). Dianggarkan, 10 000 peminat tegar kumpulan Search akan membanjiri setiap lokasi persembahan.

Selain Search, konsert ini akan turut dibarisi dengan kemunculan band-band lain untuk menghiburkan peminat. Pihak penganjur turut akan memastikan kualiti bunyi dan dan persembahan berada di tahap yang tinggi untuk memberikan pengalaman paling terbaik kepada penonton.

Konsert yang akan berlangsung selama 7 jam ini bermula seawal jam 5 petang. Anda boleh dapatkan tiket konsert ini pada harga RM59 di Pulau Pinang dan Larkin manakala RM69 di Kuala Lumpur melalui www.tickethotline.com.my. Dan sebagai promosi, penganjur memberikan diskaun 15% bagi harga tiket yang dibeli secara online bermula 6 Oktober sehingga 13 Oktober.

Sokong industri muzik Malaysia, luangkan masa anda menikmati konsert lagenda rock tanah air, SEARCH!!!!

Pesanan Wardina kepada semua gadis..

Berguna giler pesanan wardina nie utk gadis smua di luar sana..terutama skali utk diri aku!! betul ape yg wardina katakan...mari kita renung2kan!! Ya Allah kuatkan la iman aku dan jagalah kelakuan aku sebagai wanita muslim..!! Aminn..

video

Penyakit Hepatitis C

Penyakit Hepatitis C adalah penyakit hati yang disebabkan oleh virus Hepatitis C (VHC). Proses penularannya melalui kontak darah {transfusi, jarum suntik (terkontaminasi), serangga yang menggiti penderita lalu mengigit orang lain disekitarnya}. Penderita Hepatitis C kadang tidak menampakkan gejala yang jelas, akan tetapi pada penderita Hepatitis C kronik menyebabkan kerusakan/kematian sel-sel hati dan terdeteksi sebagai kanker (cancer) hati. Sejumlah 85% dari kasus, infeksi Hepatitis C menjadi kronis dan secara perlahan merusak hati bertahun-tahun.

1. Gejala Hepatitis C
Penderita Hepatitis C sering kali orang yang menderita Hepatitis C tidak menunjukkan gejala, walaupun infeksi telah terjadi bertahun-tahun lamanya. Namun beberapa gejala yang samar diantaranya adalah ; Lelah, Hilang selera makan, Sakit perut, Urin menjadi gelap dan Kulit atau mata menjadi kuning yang disebut "jaundice" (jarang terjadi). Pada beberapa kasus dapat ditemukan peningkatan enzyme hati pada pemeriksaan urine, namun demikian pada penderita Hepatitis C justru terkadang enzyme hati fluktuasi bahkan normal.

2. Penanganan dan Pengobatan Hepatitis C
Saat ini pengobatan Hepatitis C dilakukan dengan pemberian obat seperti Interferon alfa, Pegylated interferon alfa dan Ribavirin. Adapun tujuan pengobatan dari Hepatitis C adalah menghilangkan virus dari tubuh anda sedini mungkin untuk mencegah perkembangan yang memburuk dan stadium akhir penyakit hati. Pengobatan pada penderita Hepatitis C memerlukan waktu yang cukup lama bahkan pada penderita tertentu hal ini tidak dapat menolong, untuk itu perlu penanganan pada stadium awalnya.

Bahaya Spa Ikan..Pemyebar Penyakit!

Penggemar perawatan kaki dengan terapi ikan pantas waspada terhadap risiko buruknya bagi kesehatan. Ikan pemakan kutikula dan sel kulit mati manusia, yang digunakan dalam terapi, diduga dapat menyebarkan berbagai macam penyakit, termasuk hepatitis dan AIDS. Kementerian Kesehatan Uni Emirat Arab mengeluarkan peringatan akhir tahun lalu. Empatbelas negara bagian Amerika Serikat dua tahun lalu melarang terapi ini karena tidak memenuhi standar kebersihan.

Terapi ikan bermula dari legenda bangsa Turki tentang seorang penggembala mencelupkan kakinya yang terluka ke kolam air panas di Kota Kangal, Turki. Sekelompok ikan jenis Garra rufa menggigitinya, tak lama kaki itu sembuh. Orang lalu percaya ikan "dokter" itu menyembuhkan.

Garra rufa ikan berukuran 2,5 sentimeter, bersisik perak, hidup di air hangat, dan tidak memiliki gigi. Ia suka memakan kulit mati manusia sehingga dipercaya dapat menyembuhkan gejala awal penyakit kulit psoriasis. Penderita penyakit ini biasanya mengalami pergantian kulit terlalu cepat, dengan ciri-ciri kulit tampak merah, tebal, dan bersisik.

Khasiat gigitan Garra rufa dalam menyembuhkan penyakit kulit sampai sekarang belum teruji secara ilmiah. Namun, karena efek pijatannya disukai banyak orang, terapi ikan ini berkembang untuk merawat kesehatan dan kebersihan kaki atau pedikur. Terapi yang sering disebut spa ikan ini mulai berkembang secara komersial pada 2006, di kawasan Asia, Amerika, dan Eropa.

Terapi mencelupkan kaki ke dalam akuarium berisi ratusan ikan Garra rufa selama 15 menit ini dikhawatirkan kebersihannya oleh para ahli kesehatan wajah dan kulit. Menurut regulasi Amerika, setiap peralatan rias dan perawatan tubuh di salon dan tempat spa harus dibuang atau dibersihkan setiap sekali pakai. Tapi membuang ratusan ikan seharga US$ 9-10 per ekor tentu sangat merugikan. "Tak mungkin membersihkan ikan itu kecuali merebusnya selama 20 menit pada suhu 177 derajat Celsius," ujar Lynda Elliot, anggota staf badan persalonan, kosmetik, dan estetika New Hampshire, Amerika, kepada Wall Street Journal.

Menjamurnya bisnis spa ikan juga memicu kekhawatiran produk ikan yang dipakai bukan Garra rufa. Pemerintah Turki telah melarang eksploitasi komersial jenis ikan ini karena ancaman kepunahan. Akibatnya, banyak pengusaha menggantinya dengan ikan chinchin yang lebih murah dengan ukuran lebih besar dan memiliki gigi.

Peneliti dari Fakultas Kedokteran Universitas Vienna, Martin Grassberger, menyatakan banyak spa ikan di Amerika memakai jenis itu. "Ikan ini lebih agresif daripada Garra rufa," katanya kepada MSN Health. Semakin tua gigi ikan chinchin, semakin kuat merusak kulit hingga mengakibatkan infeksi. Jika pemilik spa hanya memakai satu akuarium atau tangki, ikan-ikan itu bisa menyebarkan penyakit hepatitis B dari darah yang terisap ke konsumen lainnya.

Karena itu, menurut Grassberger, konsumen harus waspada dengan jenis ikan yang dipakai. Meskipun memakai Garra rufa, konsumen sebaiknya memilih tempat spa yang menyediakan satu tangki per orang dengan ikan-ikan yang selalu diganti.

Kebersihan air juga harus dipastikan. Idealnya, 10 persen air dalam tangki harus dibuang setiap jam dan diganti dengan yang bersih. Tangki juga harus dilengkapi penyaring ultraviolet untuk membunuh virus dan bakteri. Untuk menghancurkan urea, darah, keringat, dan cairan lainnya menjadi oksigen serta air murni, pengelola spa ikan disarankan memasang alat terapi ozon dalam tangki. Adapun untuk menghancurkan sisa makanan dan kotoran ikan, bisa dipakai penyaring pasir.

Tuesday, October 18, 2011

Gile Kejamnyer Perempuan nie!!!!!

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.

*Ya ALLAH xsampai hati aku nak tgk pic bayi tu..!!! kenapa laaa sanggup dia wat mcm nie..aduhh knp la tergamak ko wat bdk tu mcm tu..sedihnyer aku tgk pic baby tu!!!!*

Promosi MCD Datang Lagi

Jommmmmmm makan MCD!! sebenarnyer aku dah kenyang mkn mcd lunch td..hahahahaha ramai jugak la manusia2 berkunjung ke restoran mcd ari nie..Terima Kasih kepada MCD sbb bg promosi best2 kat kami2 nie...nnt bg yg best2 lg erkkk..! Malam nie nak mkn ape lak erk..hahahahaha -mood ngah sewel-

Monday, October 17, 2011

10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah

1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
9- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.

Semoga dapat menjadi amalan kita semua.. :)

Thursday, October 13, 2011

Fida Perlu Bersemuka Dengan Saya – Mamat Sepah

Suka betul aku wat entry pasal si mamat ngan fidah nie..hihihi bkn aku nak buruk2kan diaorg tp sajer kongsi ngan kengkawan..hahahahahahaha jom kita baca statement si mamat kat Beautifulnara

Nampaknya Mamat masih tidak boleh menerima cara perpisahan yang telah dilakukan oleh Fida terhadapnya. Iyerlah, mana boleh blah kalau kita tahu orang clash dengan kita menerusi suratkhabar je kan? Panas jugak hati dibuatnya.

Sehubungan dengan itu, Mamat ingin Fida bersemuka dengannya. Kemungkinan besar Mamat nak dengar Fida berkata “Saya nak clash dengan awak” secara face to face:-

Terus-terang saya katakan, saya tidak tahu tentang perpisahan ini sehinggalah keluarga saya maklumkan. Sejak kisah ini menjadi paparan media cetak dan elektronik, saya sudah tidak membaca akhbar atau menonton program-program hiburan di televisyen. Saya tidak berani untuk membaca dan melihat kisah saya diperkatakan umum. Saya tidak kuat untuk menghadapi situasi ini.

Tak sangka pula Abang Nara yang Mamat tak berjiwa kental. Nampak muka macam kacak bergaya dan macho. Sampai tak sanggup baca tue. Sadis sungguh.

Jika benar Fida mengambil keputusan untuk berpisah, saya hormati keputusannya itu. Saya akui semua yang berlaku ini adalah salah saya. Saya pun telah minta maaf kepada Fida, tetapi mungkin dia tidak dapat menerima permohonan maaf itu. Apa yang berlaku adalah tidak disengajakan. Tidak mungkin saya hendak memburuk-burukkan Fida kerana saya sayangkan dia. Saya terima keputusan Fida untuk berpisah. Mungkin ini adalah hukuman terhadap kesilapan yang saya lakukan. Saya anggap semua yang berlaku ini adalah takdir

Betul juga kata Mamat tue, takkanlah dia sengaja nak burukkan orang yang paling disayanginya. Abang Nara rasa memang betul Mamat tak nampak dan tak sengaja masa tue.

Saya tahu Fida seorang yang jujur dan tidak pandai menipu. Jika dia kata mahu memutuskan perhubungan kami, saya percaya dengan kata-katanya itu. Tetapi, saya mahu Fida berjumpa dengan saya dan katakan yang dia ingin berpisah. Jangan hanya beri kenyataan kepada pihak media. Saya rasa caranya itu tidak betul. Ketika mahu bercinta, kenapa boleh bersemuka? Apabila hendak putus, mengelak daripada berjumpa pula. Saya mahu Fida putuskan hubungan ini secara baik.

Tuesday, October 11, 2011

Ya Allah Teruknyer Keadaan Arwah!

Sambungan Dari entry Sahabatku Kembali Ke Rahmatullah!!

MARAN - Bakal graduan Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) Kampus Cawangan Kuantan maut, manakala rakannya cedera parah selepas terlibat dalam kemalangan di KM186.2 Lebuh Raya Pantai Timur dekat Sri Jaya menghala ke Kuantan jam 3.50 petang, semalam.

Mangsa, Nurul Hana Jalaluddin, 22, meninggal dunia di tempat kejadian, sementara Siti Fatimah Rani, 23, juga bakal graduan KPTM cedera parah di bahagian muka dan patah tangan.

Lebih menyedihkan, kedua-duanya sudah mengesahkan untuk hadir pada majlis konvokesyen Sabtu ini sementara Nurul Hana bakal menjadi tunangan orang pada 22 Oktober depan.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Ahmad Johari Shahabudin berkata, mangsa memandu kenderaan jenis Proton Pesona bersama Siti Fatimah menuju ke Kuantan selepas menziarahi keluarga di Perak.

Menurutnya, kenderaan mangsa dipercayai tercampak ketika kenderaan dipandu mangsa terbabas lalu melanggar bukit sebelum berpusing beberapa kali.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Jengka untuk bedah siasat dan dituntut keluarga bagi pengebumian di kampung halamannya di Tanjung Piandang, Perak. Siti Fatimah masih koma dan sedang dirawat di Hospital Kuantan,” katanya.

Ahmad Johari berkata, mangsa yang bekerja di Kuala Lumpur sementara menunggu hari konvokesyen pulang ke kampung menaiki kenderaan milik bakal tunang mangsa bagi menguruskan persiapan pertunangan.

Menurutnya, pada hari kejadian, mangsa dalam perjalanan ke Kuantan untuk memulangkan kembali kenderaan yang digunakan itu kerana bakal tunang mangsa bekerja di Kuantan.

Sementara itu Pengerusi KPTM, Datuk Sohaimi Shahadan ketika dihubungi melahirkan rasa simpati dan mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa.

Menurutnya, tragedi yang berlaku itu merupakan satu kehilangan besar bukan sahaja kepada keluarga mangsa tetapi juga kepada pihak kolej yang melahirkan seorang graduan berjaya.

“Saya akan berbincang dengan pihak kolej bagi membantu keluarga mangsa untuk urusan konvokesyen yang berlangsung minggu ini dan saya harapkan keluarga mangsa tabah dalam menghadapi dugaan ini,” katanya.

Beliau berkata, wakil KPTM di Ipoh akan melawat keluarga Allahyarham Nurul Hana dan memberi sedikit sumbangan.

Al Fatihah Buat Arwah Dato Ahmad Jais

Berita terkini...!!! Penyanyi era 70an Dato Ahmad Jais telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi...Al Fatihah buat arwah!! Salam Takziah buat keluarga arwah..semoga arwah di tempatkan di sisi org2 yang beriman Aminnnnn!!