Friday, July 1, 2011

Novel M.A.I.D

Posted by FadhDeela at 4:47 PM
Reactions: 
Aku dah mula giler nak kumpul novel blk!! huhuhu dulu byk novel aku kumpul tp sedihhhnyer smua kena banjir...dapat selamatkan bape novel jer..sediiihhh! so skrg dah duk sndiri aku nak kumpul blk novel2..nnt aku wat sewa hihi
Novel pertama yg bakal aku beli M.A.I.D best lak aku tgk sinopsis dia...jom layan jap!

Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H? Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet! Semua yang Noorul lakukan sentiasa mengundang tengkingan dan jelingan tajam Mr. F.

Daripada berbalas-balas nota berkaitan dengan kerja pada awalnya, entah bagaimana mereka boleh makan semeja. Semakin lama Noorul mengenali Mr. F semakin banyak pula sebab yang dia temui untuk mencintai lelaki itu.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan. Gusarnya hati, Allah sahaja yang tahu kerana dia tidak pasti sama ada Mr. F boleh menerimanya sebagai isteri atau tidak. Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?

4 comments:

Aku Ibu Muda said...

MAID ni boring sikit la..huhuu...dah sebulan baca tak habis2 lagi...tak semangat nk menghabiskan...

gaya penulisan cam boring dan mungkin kebudak2an sikit...pendapat sy lah

fadhdeela said...

Aku Ibu Muda: yeke??alamak terbantut la nak beli mcm nie!! huhuhu akak ada koleksi novel ke??

Aku Ibu Muda said...

ada...banyakkk...hihi

yg borong sedozen++ masa pesta buku ri tu pon lum abes baca lg... :)

fadhdeela said...

Aku Ibu Muda: wah bestnyer kak..leh wat sewaa :)

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review