Sunday, April 10, 2011

Ratu Cantik Mak nyah di Malaysia

Posted by FadhDeela at 11:26 PM
Reactions: 
Ya Allah...mengucap pjg aku baca berita pasal ratu cantik nyah di MALAYSIA!! selalu nyer kita dengar kat Thailand kat negara2 luar tp ari nie aku baca berita nie kat negara kita Malaysia..ape nak jadi la..sblm nie pun aku ada tgk video kat blog sape tah aku pun dah xingt..mmg lawakk weeiii badann sebijik pmpn tp suara alammakkkkk kasar giler mcm jantannn hihihi paling aku terkejutt bile penyanyi jemputan dia adalah Noraniza Idris..alasan diaorg wat pertandingan nie sbb kutipan amalan untuk org kurang upaya..leh ke terima alasan diaorg tu???
Korang tgk la sndiri video nie & baca berita kat metro..mcm mengalakkan rakyat kat malaysia nie tukar jantina jer..diaorg nie mmg canttekk kalah pmpn tulen hihihi mcm2 dah dunia nie..menakutkan tol!!meh kita baca ape hukum menukar jantina...

Hukum Menukar Jantina - mengubah status kelamin, dari lelaki ke perempuan atau sebaliknya.

Islam mengharamkannya dengan alasan:
1. Firman Allah Taala:
Ertinya: Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang lelaki dan wanita dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.
(surah al-Hujarat, 13)

Pengajaran ayat di atas:
Seluruh manusia sama taraf dan kedudukkannya di sisi ALlah tanpa memandang jantina dan kaum. Yang menjadi penentu kemuliaan hanyalah ketakwaan kepada Allah. Anugerah jantina yang normal perlu disyukuri. Menukar anugerah tersebut bermakna mengengkari nikmat tersebut.

2. Firman Allah Taala:
Dan saya (syaitan) benar-benar akan menyesatkan mereka, dan akan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka (memotong telinga-telinga binatang ternak), lalu mereka benar-benar memotong-motongnya, dan akan saya suruh mereka (mengubah ciptaan Allah), maka sungguh mereka mengubahnya. Barangsiapa yang menjadikan syaitan sebagai pelindung selain dari Allah, maka sesungguhnya ia menderita kerugian yang nyata.
(Al-Nisa', 119)

Pengajaran ayat di atas:
Menurut beberapa orang ahli tafsir, bahawa antara perkara-perkara yang boleh dianggapa sebagai mengubah ciptaan Allah yang diharamkan ialah:
Homoseks, lesbian, membuat tato, mencukur alis mata dan berpakaian dan bertingkah laku dengan lawan jantinanya.
Dengan ini menukar jantina yang telah dianugerahkan juga termasuk di dalam - Mengubah ciptaan Allah yang diharamkan.

14 comments:

Ezal R said...

rosak2!! takut naty kita plak yg kena bala...bahaya ni.. kerajaan kena amik tindakan...huh

Ibnushukran said...

da ramai yang macam ni skrang... moga2 kita tidak termasuk di dalam golongan yang fasik.. redha dan bersyukur shj apa y dikurniakn Allah swt.. :)

Solihin Zubir said...

apa punya sengal la...
yg laki nk jd pompuan..
yg pompuan nk jd laki..
dunia makin terbalik..
nauzubillah...

arep_lockermonth said...

ntah pape kan~tade plak yg halang bnde cmnih~

Fairus Bin Mamat said...

BERTAUBATLAH WAHAI MAKNYAH..

munna said...

malunya jadi org pahang... ntah siapa yg sponsor majlis ni...

fadhdeela said...

Ezal R: tu la pasal..tah la malaysia skrg nie..mcm2 hal

fadhdeela said...

Ibnushukran: insyallah..kadang2 tu xtau nak bezakan..ish diaorg nie xtakut dosa ke??

fadhdeela said...

Solihin Zubir: kadang2 xdpt bezakan...kompiuss!!

fadhdeela said...

arep_lockermonth: tau xpe..pelik skali mcm mana noraniza idris leh join skali..hihi

fadhdeela said...

fairus: mcm mana nak tegur org2 mcm nie erk?? ish2..kalo g chow kit tu lg la..yg laki pun ramai turun dr tempat2 diaorg..mcm mana tu??

fadhdeela said...

munna: hihi xtau xtau.. :P

Liza @ Adzriel AB said...

geli pun ada

fadhdeela said...

kak liza: kelakar tgk diaorg nie.. :P

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review