Thursday, February 24, 2011

Tak beri kemanusiaan betul la diaorg nie!!!

Posted by FadhDeela at 10:21 PM
Reactions: 
IPOH – Seorang pemandu treler kecewa dengan sikap orang ramai yang ghairah mengutip beras yang bertaburan dalam satu nahas daripada menyelamatkan dia dan rakannya yang terlibat dalam kemalangan di Kilometer 394.4, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Behrang-Tanjung Malim, Kuala Kubu Bharu kelmarin.

Ahmad Rozlin Ahmad Murad, 22, mendakwa sikap jelik pengguna jalan raya yang tidak menghiraukan rayuannya supaya menghubungi pihak berkuasa untuk menyelamatkan kelindan lori, Hanafi Mohd. Daud, 19, tidak akan dilupakan sampai bila-bila.

Dalam kejadian itu, Hanafi meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan manakala Ahmad Rozlin cedera parah di tangan dan kaki kiri.* smpai meninggal kwn tu!!*

Lebih mengharukan apabila Ahmad Rozlin mendakwa dia dibiarkan terlantar selama lebih sejam di atas bahu jalan tanpa dipedulikan oleh orang ramai yang ghairah mengutip 43 tan beras *mana sifat kemanusiaan rakyat malaysia!!!* tempatan pelbagai gred yang tumpah selepas kemalangan. Ketika itu dia dalam perjalanan ke Puchong, Selangor dari Perlis.

teruk tol la diaorg nie!!!! xkesiann ke org duk terlantar kesakitan diaorg leh kutip beras tanpa hiraukan mereka!!!terukkkk nyerr cedihh la ngan sikap diaorg nie!!

24 comments:

JIJI YU said...

haramn tu...mmg mentaliti tapak kasut tol

Ezal R said...

mmg betol2 kesian.. inilah apabila nafsu menguasai diri.. hendakkan beras yang haram tu sampai tak menghiraukan mangsa... ce kalu dorang yng jd mangsa.. ape dorang rase?

Ahmad Hizwan said...

lori bwk duit bank jatuh,ramai p kutip duit.. lori beras jatuh pun berebut2 jgk ke.. klu la kurang duit pun,jgn risau c0z islam xpnah mmbebankan,duit zakat kita ada.. prihatin sesama kita,insyaAllah bukan stakt beras, dengan pokok2 padi kte dpat.. :)

NATASYA said...

haishhhh. ape nak jadi dengan rakyat Malaysia. gila selfish kot !! sorry to say laaaa, tasya mmg tak suka rakyat Malaysia bila berperangai macam tue. kalau laaa negara kita dijajah oleh Jepun lagi, Malaysia tak kan jadi macam nie. seriously, Malaysia angkuh. tue skang perangai teruk gila !!! kesiannnn. tak tawu nak buat macam mane

asybedazzle said...

mmg xpatut. haih salah siapa ni ?

Panglima Hitam said...

pelaq.... kurang ajar kan sikap macam tu

dayah SnoW Heuka said...

ape hall laa... na kutip beras.. tolong la org tuh baru kutip.. haihhss

Fairus Bin Mamat said...

KASIHAN DIA..

aibaks said...

hmm... tu belum tgk time kiamat.. de ustaz kate.. mase berlaku kiamat.. ibu yang tgh mengendongkan bayi pun lari bertempiaran tinggalkan bayi nye.. wallahualam

sahromnasrudin said...

masyarakat kita dah hilang nilai kemanusiaan kot...

Lizzie Yasmin said...

bodoh dorang nie... tak der hati perut langsungf.. tau nak isi perut dgn benda free jer..

fadhdeela said...

jiji: diaorg mana pikir haram ke x!! huh

fadhdeela said...

ezal: diaorg dah xpikir smua tu..ape nmpk FREEE!!! buruk tol perangaiii

fadhdeela said...

ahmad hizwan: tah la sedih sgt ngan rakyat malaysia yg sifat mcm tu..xpikir malu ke dosa ke..allahuakbar

fadhdeela said...

natasya: btol2..masing2 xsedar diri dulu hidup ssh!! tah la xphm ngan tamak diaorg nie..xde beri kemanusiaan langsung!

fadhdeela said...

asybedazzle: salah mereka dan keluarga mereka..hihi

fadhdeela said...

Panglima Hitam: tersgt kurang ajar!!!

fadhdeela said...

dayah SnoW Heuka: tah kan..selamatkan la org tu then br kutip tamak tol la diaorg nie!!

fadhdeela said...

fairus: kesian dia..

fadhdeela said...

aibaks: ngerikan..pernah jugak dengar pasal tu..tp skrg nie xkesian ke tgk org tu ngah sakit???

fadhdeela said...

sahromnasrudin: mmg2 masing2 tamakkkk

fadhdeela said...

Lizzie Yasmin: mmg diaorg nie bodo yg amattt

Adzriel AB said...

jadi darah daging... berdosa. sudahlah membiarkan org lain menderita.

fadhdeela said...

kak liza: tu la pasal..diaorg bkn nak pikir smua tu kak!

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review