Friday, February 25, 2011

Pengacara Daphne Iking peluk Islam

Posted by FadhDeela at 1:59 PM
Reactions: 
hari nie xde mood la nak wat etry..xtau la nape!! letih jer badan nie..mungkin aku penat kot duk ulang alik kota damansara ke putrajaya..
ngah waktu lunch nie aku baca online paper Kosmo..Daphne King masuk islam????alhamdulillah bertambah lg umat islam..harap Daphne masuk bkn sbb untuk berkahwin jer tp dgn hati yg ikhlas..meh kita baca cite dia!!

KUALA LUMPUR - Pengacara terkenal yang juga pelakon filem Belukar, Daphne Eleanor Iking (gambar) mengesahkan beliau telah memeluk agama Islam awal bulan lepas.

Pemenang anugerah Aktres Harapan Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-23 itu turut mengakui beliau telah melangsungkan perkahwinan dengan seorang usahawan, Azmi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Joe, 30-an, pada 8 Januari lalu.

Ini merupakan perkahwinan kedua Daphne, 31, yang sebelum ini mengahwini Ryan Chong Yiing Yih, 33 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Isobel Daniella Iking, 4.

"Saya memeluk Islam bulan lalu dan kemudian bernikah pada 8 Januari. Majlis kesyukuran secara kecil-kecilan telah diadakan di kampung halaman saya di Keningau, Sabah," akui Daphne.

21 comments:

Fairus Bin Mamat said...

ALHAMDULILLAH.. BERTAMBAH LAGI UMAT ISLAM..

zati embong said...

harap2 penampilan pun berubah jugak O.o

apezs shah said...

salam alhamdulillah.. tambah lg seorg yg memeluk agama islam kn..

nescafe_ais said...

Alhamdulillah..bertambah sorang lagi umat islam..

esa said...

dia x publish pulak nama baru!

Fadzli Amir said...

moga perkahwinan dia berkekalan dan berkekalan dalam islam sambil menjalankan tanggungjawab sebagai muslim...

Cikseri (^_^) said...

baguslah cmtu...semoga ianya berterusan...amin

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

then anak die tu camne?

fadhdeela said...

fairus: alhamdulillah tp mcm mana anak dia erkk

fadhdeela said...

zati: btol tu dah masuk islam kena la ubah pemakaian :P

fadhdeela said...

apezs: alhamdulillah..bgs2 semoga berkekalan islam dia!

fadhdeela said...

nescafe ais: alhamdulillahh :)

fadhdeela said...

esa: td dengar berita kat radio dia ada bg nama br tp xingt ape.. :)

fadhdeela said...

Fadzli Amir: harap sgt dia jd umat islam yg solehah

fadhdeela said...

cikseri: insyallah..doakan la dia!!

fadhdeela said...

0sh!Nz d' sen0r!ta: xtau la pasal anak dia tu..harap masuk islam jugakk :P

aLieF si Muncung ManiS said...

alhamdulillah...boleh la jadi isteri alief lepas ni.haha..gatai mode..

afiqisverylucky said...

Alhamdullillah.. betambah sikit askarnye.. haha :)

afiqisverylucky said...

Alhamdullillah.. betambah sikit askarnye.. haha :)

fadhdeela said...

aLieF si Muncung ManiS: hahaha bini org tu :P

fadhdeela said...

afiqisverylucky: askar ape lak nie??

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review