Saturday, January 1, 2011

Final..2010...Kami pernah sayang menyayangi!!

Posted by FadhDeela at 12:45 AM
Reactions: 
Final episod..cewahh mcm drama la..sape terlepas Part 1 & Part 2 leh try baca...

Sambungan...

1st Anniversary kitaorg 01.01.10..kami celebrate kat santury the curve kota damansara..dia bg aku seutas rantai ngan kad yg kata2 indah dlm tu..xpernah dia jiwang2 mcm tu..kata2 dia bile aku baca blk btol2 menyentuh perasaan aku..aku belikan dia model vespa sbb dia suka sgt vespa..nak beli btol2 xde duit so aku belikan model..mmg kami celebrate hari istimewa kami..xsangka lak yg tu terakhir..dlm sekelip mata jer smuanyer hancur..

Aku dpt rasa perubahan dia..dia asyik bz jer..jarang dah jumpe..call pun slalu lewat mlm sbb dia asyik keje jer..bile aku tnye nape dia kata byk keje sbb nak kumpul duit *xperlu nak tipu aku*..xpe la aku phm sbb dia bkn g jumpe pmpn lain..

Bile semakin ari semakin teruk perubahan dia..aku tnye dia nape smua nie??jujur ngan aku..aku akan cuba terima ape pun keputusan dia..aku kenal sape dia..dia bkn mcm nie sblm nie!!

Kat sini aku hanya leh kongsi ngan korang knp aku ngan dia putus….ermmm hubungan kami xdirestui famili diaYa ALLAH!!! Mcm mana korang tgk drama kat tv bile cinta mereka xdirestui keluarga mcm tu la kisah aku..dulu aku xbole nak terima smua nie..mmg aku btol2 down..aku menyepikan diri..aku duk sorg2 utk recover diri aku..tiap mlm aku akan nngis..sbb sblm nie sblm tido pasti dia akan tepon aku..aku btol2 rasa kehilangan dia sbb aku xpernah bgado, bertengkar ngan dia..

Smua dugaan nie aku tanggung sorg diri sbb aku xleh nak cite kat mak aku..

7.2.2010 besday aku..berat sungguh dugaan mu ya allah..ari jadi aku yg ke 24 mak aku sakittt..mak aku kena minor strok..hampir kena strok tp nasib cepat bwk ke sepital..aku mengadu ngan dia..dia hanya bole suruh aku bsabo, doa pada allah sbb dia dikawal pergerakan oleh mereka..kami dilarang bhubungan..aku hanya bole menangis dlm hati..aku xnak mak riso..bile aku sedih aku lari masuk toilet..aku dihina mcm2..aku difitnah..ape salah aku????ape yg aku wat skali smpai bgitu aku kena hadapi..aku xde kekuatan utk hadapi smua nie…aku cuma ada ALLAH masa tu sbb aku xnak sshkan hati keluarg aku..

Mak aku semakin pulih tp aku masih pendam ape yg aku alami..aku masih rahsiakan dr mak aku..siang malam aku berdoa supaya mak aku sihat dan hubungan kami kembali pulih..kami xbole berjumpe berhubung melalui telefon dan YM saje menghilang rasa rindu kami..

Aku ingt kata2 dia..sntiasa doa pada allah supaya kita dapat bersama..jika ditakdirkan kita xde jodoh dimuka bumi nie berdoa la kita jodoh di sana nnt…abang terlalu menyayangi awkk syg…slama sy kenal cinta awk la yg terbaik allah bg pada sy..hati awk sungguh mulia..terima sy seadanyer!! smua kata2 dia tu aku sntiasa ingt dlm hati aku..pas mak aku sakit aku lak sakit..aku terlalu ikutkan perasaan..aku asyik kuar masuk sepital sbb gastric..aku mmg ada penyakit gastric yg teruk jugak la..smpai bdn aku susut..

Mmg perit dan byk dugaan kami…

pertengahan bln 2010, aku dpt khabar yg dia dijumpekan ngan pilihan mereka..dia diberi kata 2 samada aku or mereka..aku xnak ape2 yg berlaku..biar la aku undur diri untuk kebahagiaan dia..walaupun dia xnak lepaskan aku pergi.aku xnak dia hidup xditerima keluarga..walaupun keputusan aku akan membuat aku sedih tp aku sayangkan dia..aku xnak hidup dia ssh..aku relakan pemergian dia..aku redha aku terima smua dugaan allah berikan kpd aku..walaupun skrg aku masih xdpt melupakan dia..dia pergi pada waktu aku sgt memerlukan dia..Aku rindu sgt kat dia!!

Ikut ape yg kami rancang..masuk tahun baru 01.01.10 kami berazam untuk berjumpe ngan keluarga masing2 utk masa depan kami..pada 10.10.10..sesuatu ikatan pertunangan akan kami lalui dan pada TARIKH 01.01.11 mlm ini ada lah Cinta kami disatukan sebagai PERKAHWINAN!! tp!!! ape yg leh aku ckp kami merancang ALLAH yg menentukan semuanyer..jodoh kami dimuka bumi ini tidak kesampaian..Cinta kami akan disemadikan disana kerana aku terlalu meyayangi dan mencintai Mohd Faizal..sy akan sntiasa doakan kebahagian abg walaupun abg terpaksa hidup bersama org lain...amiiiiinnnnn

ini la dia insan yg pernah muncul dlm hidup aku..aku saje ingin bkongsi cerita bersama kwn2..dan meraihkan TAHUN BARU 2011....tiada niat untuk mengaibkan sesiapa...


video

9 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

nice :) moga berbahagia :)

aibaks said...

semoga berbahagia n selamat tahun baru!

ken said...

happy new year :)

Ainiaa♥ said...

sweet. maring2 ade kebahagian tersendiri kn ? sbar lah. :)

burnkelana said...

wish u luck 4 year 2011..& have a nice weekend!

fadhdeela said...

mohamadazhan: tq..

aibaks: thanks n selamat tahun baru

Ken: happy new year

ainaa: insyallah tp skrg masih blum menemuinyer

burn kelana: thanks

shamsiah shamsuddin said...

sedih..
sweet...
sabar byk2 k...
yakin pada janji ALLAH bahawa bile ALlah tarik sesuatu nikmat daripada kita INSYAALLAH ALLAh akan beri sesuatu nikmat yang lebih baik daripada ape yang pernah kita ade..

fadhdeela said...

shamsiah: thanks..sy yakin ngan smua tu tp kita manusiakan..kadang2 terasa jugak kesunyian n terasa kehilangan dia...ape leh wat..redha jer la :)

raudhah said...

Allah sediakan yang terlebih baik drp dia. Amin. InsyaAllah.

Tabah yer cik deela cyg =)

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review