Sunday, January 16, 2011

Al Fatihah...!!

Posted by FadhDeela at 6:07 PM
Reactions: 
1 lg berita sedih timpa keluarga aku...ari nie aku br blk dr seremban coz paklong aku *abang mak aku* meninggal dunia sbb kemalangan...sedih sgt minggu nie 3kematian yg menimpa keluarga aku..kematian paklong btol2 terasa wat aku sbb kitaorg rapat..dia dah mcm bapak aku!
aku dpt tau berita nie jumaat pg kol 3.30pagi pas ayah aku call..paklong xcident ngan mak long and akak sepupu aku..aku sakit ati sbb kete India yg langgar bwk kete xtentu arahhhh smpai masuk kat line org..dia xde ape2 lak tu..patah kaki jer..erm kami sekeluarga terima semua dugaan nie ngan redha.. leh baca ulasan paper Metro


Paklong & Nenek aku...

keadaa menjadi lebih sedih masa bgtau mak long yg paklong dah xde..bwk g bilik mayat sbb maklong xleh tgk masa kebumi nnt sbb doc xbg dia kuar sepital keadaan dia masih parah time tu..paling sedih nenek aku jd lembik bile tgk jenazah paklong masa jenazak smpai kat masjid utk solat jenazah..Ya Allah!! Allah jer la yg tau keadaan masa tu..paklong anak sulung and anak lelaki sorg je dlm keluarga mak aku..

Paklong, Maklong & Kak izwa..

mak long n akak sepupu aku still kat sepital..keadaan mak long aku semakin pulih tp akak sepupu aku still terlantar hanya mata dan mulut jer boleh berinteraksi..maklong aku hancur tulang kaki kanan sbb tersepit kat tgh2 hand break..dia nmpk lampu kete dtg meluru ke kete diaorg then terus dia peluk paklong..tu sbb kaki kanan dia tersepit.akak sepupu aku pulak hancur tulang punggung, retak tulang rusuk, retak tulang bahu dan hancur tempurung kaki..Ya Allah derita sungguh tgk keadaan mereka..kami sekeluarga akan gilir2 menjaga mereka..
Ditanah Perkuburan..
Ya Allah kurangkan la beban yg ko berikan kepada mereka dan tempatkan arwah paklong di sisi org2 yang beriman..amin!

23 comments:

atie said...

Al-Fatihah buat paklong saudari~

Mommy Pinky said...

Semoga roh dicucuri rahmat. Pak long akak meninggal last year T___T

fadhdeela said...

atie: thanks

mommy pinky: sedihkan kak :( thanks kak

~noor haida~ said...

diela..sedih nye..kemsalam kat family ko eh..takziah...

~noor haida~ said...

diela..sedih nye..kemsalam kat family ko eh..takziah...

noorafzan said...

Alfatihah buat Allahyarham Paklong awak.
Semoga rohnya dicucuri rahmat.

amier azrul said...

diharapkan byk bersabar

Ahmad Hizwan Ahmad Shukran said...

kami trut bersimpati diatas pmergian paklong anda..
sme2 berd0a spya merka dtmpatkan dklngan orang2 y beriman..
insyAllah..~ =)

Vanila GurLz said...

al-fatihah untk pak long akak..
bersabar la dengan ujian tuhan...

Fairus Bin Mamat said...

ALFATIHAH.. SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT.. AMIN

fadhdeela said...

Thanks guys!! Insyallah arwah ditempatkan di sisi org2 yang beriman..Amin!

Res2 Supply said...

Ya Allah, beratnya dugaan. Alfatihah!
http://adzriel.blogspot.com/2010/09/aidilfitri-tanpa-ayahalfatihah.html

deatH_luVer said...

takziah.
alfatihah!

ShaZa's said...

Takziah buat Deela sekeluarga. TAbahkan hati yerkk...Allah lebih menyayangiNYA.. AMIN

fadhdeela said...

thanks guys!! :)

whitecappuccino said...

takziah dan AlFatihah buat arwah ya..

iyrenne said...

al-fatihah..semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan hambaNYA yang beriman..amin..

eiman said...

alfatihah

fadhdeela said...

insyallah..thanks :)

pinkalicious said...

Al-Fatihah... moga tabah menghadapinya...

MiYOKO TACHIBANA said...

ya Allah, meremang bulu roma baca entri nii...mmg teruk gak maklong n kakak sepupu awk tuu

arap2 dorang bersabar...

Al-Fatihah utk arwah...

Ajie Mohd Tahir said...

smoge dtmpatkan dklgan hambaNYA yg beriman.amin~

fadhdeela said...

time kasih..esok pas keje nk blk kg nak bwk mak g jaga diaorg kat sepital :)

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review