Wednesday, November 24, 2010

Kedai Makan ada PERLARIS!!

Posted by FadhDeela at 2:42 PM
Reactions: 
td mak aku kol ckp smlm diaorg g mkn kat kedai mkn area seremban *aku xtau ape lak nama kedai mkn tu* blk dr kedai mkn tu anak buah aku *haziq* duk meracau2..nangis2 smpai xcukup nafas nangis!! bdk 3bln ape yg leh dia ckp nngs jer la... *cian anak buah aku*

g la berubatt..pastu org tu leh bgtau "yg masak kat kedai tu bkn org tp JIN" OOhhMMakkKkoo!!!! ngerinyer aku dengar..*abg aku ckp sblm nie ada gak akak kat area2 situ pesan, jgn mkn kat situ* ada lg bnda2 mcm tu zaman2 skrg nie kann..aku cr info pasal perlaris utk kongsi ngan kengkawan...

Zaman sekarang ni macam-macam kaedah pelaris digunakan untuk memajukan perniagaan masing-masing, sampai tak kira halal haram. Kat bawah ni ada beberapa tip macam mana kita nak tau sama ada kedai makan tu ada pelaris atau tidak.

Cara mudah nak tahu kedai itu ada pelaris tidak halal:

pada kali pertama kita ke kedai tersebut, baca Qursi 3x luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta.
Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. *Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.*
Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "pelaris" tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita.
Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Cara lain perhatikan apa wafaq di kedai makan. Biasanya orang Islam akan letak Surah Yasin, ayatul Qursi dan ayat 1000 Dinar (Surah at-Talaq 2-3) di belakang cashier.

Tetapi ada yang guna wafaq ada simbol2 square, number2, bintang2, macam maruku pun ada....Untuk kedai yang mana pengurusan-nya condong ke arah kesesatan, mereka akan letak wafaq di mana ayat2 Quran-nya akan dibentuk seperti makhluk (contohnya manusia, harimau, singa, burung etc).
Pengurusan yang begitu cetek tauhid-nya akan tidak segan silu letak macam2 benda tidak baik dalam makanan sebagai pelaris.
Ini kerana orang yang cetek tauhid-nya (kurang percaya pada Hari Akhirat, Syurga, Neraka) akan sanggup lakukan apa sahaja dalam perkara yang melibatkan duit wang ringgit.
Dan pengurusan sebegitu pun tidak akan segan silu guna bomoh Islam dan tak-Islam untuk kenakan penyakit ganjil (contohnya busung etc) pada orang2 yang cuba bocorkan rahsia "pelaris" mereka...

Jadi berhati-hatilah sebab mulut santan binasa.

2 comments:

iela said...

Ak pn penah dgr pasal yg ayat berupa gambar tu fadh..eiy ngeri..tp ak x pnh tgk lg la cmne ayat berupa gmbr tu..

fadhdeela said...

serius beb..ngeri lak aku bile mak aku cite..tah ape2 la yg dia letak dlm makanan mak aku tu..huhuhuhu

 

Selipar_Toilet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review